В Arketipo вярват, че съвършенството е „пътуване, а не дестинация“. Пътуване, което се основава не само на създаване на качествени продукти, но и на това, което разбира миналото и вижда ясно бъдещето. Всеки продукт, всеки дизайн и всяка част от производството на Arketipo се проучват, за да се гарантира, че осигуряват съвършенство. Нищо не се приема за даденост.Тяхната идентичност е изградена върху идеи, способни постоянно да се развиват, да растат, да се променят. Където не се страхуват да погледнат към миналото си, за да разберат какво всъщност означава да си компания от Флоренция; стил, приемственост, култура, еднообразие. Те свързват старото с новото, пренасят занаятчийството в съвременния процес, очакват всичко от хората си и не оставят нищо на случайността. Тяхната теология е основана в свят, изграден от любопитство, свят, направен от минало и настояще, местна флорентинска визия, която олицетворява вкус и безкомпромисност.